Det er akkurat det samme

Solen skinner ute, varmen er perfekt, og jeg sitter akkurat nå i sengen og venter på at resten av familien skal komme til liv. Det er litt merkelig å dra fra så fint sommervær i Norge, til nesten kaldere vær i syden. Jeg sjekket værmeldingen nå, og det meldt like varmt i Norge som her. Eneste forskjellen, og det som kanskje gjør denne turen mest verdt det, er strendene. Vi har noen strender i Norge, men det er langt ifra det samme som her. Stemningen er helt annerledes, maten er annerledes, og om det er en ting jeg elsker så er det å gå langs strandpromenaden når solen går ned i vest. 

Processed with VSCO with c1 presetProcessed with VSCO with c1 preset

Jeg fikk et tips fra en av pasientene på sykehuset den siste dagen jeg jobbet. Han sa “avlys ferien, det blir like fint vær her”. Han har rett i noe, været er like fint i Norge, og kommer sikkert til å holde seg slik hele tiden mens vi er her. Samtidig så synes ikke jeg en sommer i Norge er det samme som å reise. Jeg har aldri hatt en sommerferie hvor jeg ikke har reist til utlandet, og om det er noe jeg forbinder sommeren med, så er det å komme seg bort. Jeg er kjempe takknemlig for at jeg har hatt muligheten til å reise hver sommer, og jeg vet at det absolutt ikke er alle som kan det. Det hadde bare ikke føltes helt som sommerferie om jeg bare hadde vært hjemme.

Samtidig som jeg elsker å reise til utlandet om sommeren, så har jeg lyst til å reise litt mer i Norge i fremtiden også. Jeg har sett veldig lite av Norge, og det har begrenset seg til noen turer til Trondheim, Kristiansand to ganger, og landstreffet i Stavanger i russetiden. Jeg har hørt at Norge har så mange finer steder, men har ikke tatt meg tid til å utforske det noe særlig. Jeg får ikke tid i år, da jeg må jobbe fulltid fremover, men tenker at kanskje neste år kan jeg vurdere å se litt mer av mitt vakre hjemland. 

Nå ser det ut til at resten av familien begynner å bevege på seg, så da skal jeg få skiftet til bikini og komme meg ut til stranden. 

Vi snakkes senere!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg