Redusere alkoholinntaket

Kvelden i går var kjempe fin! Jeg hadde invitert et par venner over på vors, og stemningen ble så bra. Vi endte opp med å spille mario kart, noe jeg vil si er akkurat min type vors. Det var skikkelig gøy å spille, selv om banene ble vanskeligere og vanskeligere etterhvert som alkoholinntaket ble større.

 

Selv om jeg synes kvelden var skikkelig vellykket og jeg hadde det kjempe gøy, våknet jeg opp med samme følelse som jeg har hatt de siste gangene jeg har drukket. Jeg er ikke fyllesyk, noe som er ganske utrolig i seg selv, men jeg husker heller ikke store deler av kvelden. Blant annet våknet jeg opp med 5 blåmerker fordelt på begge ben, og jeg har ikke det minste anelse om hvordan jeg fikk dem. Jeg prøver å huske hvem jeg snakket med i går, men skjønner fort at det bare er å gi opp. Noe av det lille jeg husker fra kvelden er da vi gikk fra utestedet til bilen. Jeg blir utrolig flau over det jeg sa, og tenker med vemmelse på snøvlingen og sjanglingen som fulgte med. Jeg virkelig misliker den personen jeg blir når jeg er full, og kjenner at det snart ikke er verdt det lenger. Neste gang det er fest skal jeg virkelig prøve å drikke mindre alkohol, og bare bli litt brisen eller godfull. Sånn som det ble i går er ingen vits i hvert fall.

Det kan hende det har noe med hva jeg drikker å gjøre. Jeg har de siste gangene jeg har vært ute, kun drukket vin. Det er også disse gangene jeg har våknet opp og tenkt at jeg har lyst til å kutte ut alkohol… Det er kanskje ikke nødvendig å kutte ut helt, men å redusere litt er nok lurt uansett. Det hadde garantert vært veldig bra for kroppen i hvert fall.

I dag har jeg pakket til Spania. Vi reiser i morgen og blir borte i 3 uker. Jeg gleder meg til late dager ved stranden og god mat. Jeg ser skikkelig frem til litt ferie nå. I tillegg tror jeg allergien blir bedre der, og det er ikke noe stort minus i hvert fall. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg