Nattevakt

Jeg begynner på jobb om en time, og ikke nok med det, når jeg kommer hjem klokken 8 i morgen tidlig er det bare 7 timer til jeg skal på igjen! Jeg ser for meg et helvetes døgn med altfor lite søvn, og alt for mye å gjøre. Egentlig skjønner jeg ikke at det er forsvarlig å sende noen på jobb når de er såå trøtte. I hvert fall ikke en sånn type jobb som jeg har. Jeg forstår at noen må være på vakt på natten, vi kan ikke overlate pasientene til seg selv, men det betyr ikke at jeg liker det noe mer av den grunn.

Jeg gruer meg, øynene er allerede så tunge at jeg sliter med å holde dem oppe. Klokken er bare ni, og jeg skal være våken i 12 timer til. Det er alltid så rart å dra hjem på morgenen etter nattevakt. Alle er på vei til jobb, mens du er på vei hjem. De du sa ha det til på kvelden, kommer tilbake etter å ha vært hjemme og sovet en natt. Jeg synes det er en kjempe rar følelse når det går over til å bli en ny dag og jeg ikke har sovet noen ting. Det blir et hardt døgn fra nå, men så har jeg 3 uker ferie fra mandag, så det gjør opp mye. Jeg gleder meg skikkelig til lange, late dager ved stranden, spesielt etter mye jobbing. Det blir også mye jobbing når jeg kommer hjem igjen, så 3 uker med fri har aldri føltes så herlig før!

Håper alle får sove godt i natt, litt ekstra godt for meg som sitter der og prøver å tvinge øynene opp. 

Vi snakkes!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg