Vegetar sushi

Det var så utrolig koselig i går! Da vi kom frem til negledama klokka halv fem, viste det seg at hun hadde overbooket. Vi hadde egentlig planlagt å spise etter hun hadde satt på negler, men ble veldig glad begge to da vi fikk flyttet det frem. Var to sultne sjeler som satt på det venterommet. Vi ble enige om å komme tilbake etter to timer, så dro vi for å spise i mellomtiden.

Vi dro på et sted rett i nærheten hvor de har både sushi og andre retter. Jeg tror jeg har sagt det før, men jeg har kun spist sushi to ganger siden jeg kom hjem, altså på tre måneder, og det er kjempe lite sammenlignet med rett før jeg dro, da spiste jeg det en gang i uka. Jeg har savnet det litt, og gleden var  derfor stor da vi endelig fikk maten.  

Det er så mange som ikke liker sushi, og det skjønner jeg kjempe godt! Jeg taklet det ikke første gang jeg prøvde, for mange år siden, med en eks. Det var første gang vi begge spiste sushi, og forventningene var store. Alle pratet så mye om det, og det virket som absolutt alle jeg møtte, likte det. Vi kjøpte et lite utvalg med forskjellige biter, og spiste halvparten hver. Det var i hvert fall det som var planen. Jeg kjente etter første bit, at rå fisk ikke er min greie. Siden mine kjærester ofte har endt opp med å måtte spise opp det jeg ikke orker eller liker, endte han opp med å spise nesten alt den dagen. Stakkars, han var ikke så veldig fan av det han heller. Etter den opplevelsen styrte jeg unna sushi i flere år. Jeg hadde ikke noe behov for å utsette meg selv for den blaute, ekle konsistensen igjen. Det var helt til jeg lærte om vegetar sushi. Jeg husker ikke hvem som fortalte meg om det, eller når jeg prøvde det for første gang, men det endret i hvert fall veldig mye. Jeg har alltid vært kjempe glad i avokado, og da jeg skjønte at jeg kunne bestille sushi med avokado og agurk, i stedet for rå fisk, var jeg solgt. Etterhvert prøvde jeg også fritert scampi, og det har blitt mine faste sushi valg. Alltid maki med avokado, scampi tempura og to nigiri med avokado. 

Jeg vil derfor, herved, anbefale alle som ikke liker sushi, og prøve vegetar. Det er så mye morsommere å kunne bli med venninner og spise sushi, enn å føle seg som den ene outsideren som ikke liker sånt! Følelsen av å hindre alle andre rundt seg fra å spise sushi, er ikke veldig kul. 

Etter mat var vi litt på senteret, jeg måtte kjøpe ny maskara og concealer, også dro vi tilbake til neglesalongen. Jeg er skikkelig jealous på de fine neglene hun fikk! Jeg vurderte å ta det rett før ferie, så jeg kunne ha dem i 3 uker, men fant ut at det blir for stress å skulle fjerne dem igjen. Jeg har kun to dager fra jeg kommer hjem fra ferie, og til jeg starter på jobb. Da måtte jeg stresset med det dagen etter jeg kom hjem, og det gidder jeg ikke. Så da dropper jeg det, også kan jeg heller ta på litt neglelakk og prøve å vedlikeholde det gjennom de tre ukene. Det blir veldig deilig med feire på mandag, men først venter en uke med jobbing. 

Vi snakkes!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg