Rotete i hodet

Hvis været forvirret meg da det var kaldt om morgenen og varmt om dagen, er dette enda verre. 

Da jeg våknet i dag tidlig, var rommet kjølig. For en gangs skyld kunne jeg sove med dynen på, uten å svette ihjel. Det føltes helt fantastisk! Jeg elsker å holde rundt dyna om natta, kanskje spesielt siden jeg ikke har noen andre å holde rundt… Så jeg våknet på et kjølig rom, og det var da det ble vanskelig. Rommet mitt har kveldssolen, så hvis jeg ikke vil ha et rom så varmt at jeg kunne stekt pizza på gulvet, må jeg ha vinduet åpent på vidt gap hele døgnet. Men så var det plutselig så kaldt at hvis jeg ville oppholde meg på rommet, måtte teppet på og det måtte en bukse og genser også. Det var virkelig bare for kaldt. Ja, dette er first world problems, man skal ikke klage og jeg er heldig som har dette som mitt største problem på morgenen, men litt kjipt er det allikevel. Et alternativ er selvfølgelig å komme seg ut. Der skinner solen, og det er en god blanding av varmt og kaldt. Pluss at det faktisk ikke er så veldig kult å ligge i senga hele dagen, selv om jeg har fri.

Null sminke fordi det er sommer, sol, jeg er alene hjemme og allergien gjør livet ekstra vanskelig hvis ikke jeg kan klø meg i øynene.

Etter jeg hadde skrevet de ordene tok på meg klær, altfor lite klær ettersom det var mye kaldere uten enn jeg hadde forventet, skrelte en gulrot, fordi jeg egentlig hadde lyst på sjokolade, men fant ut at det ikke passet inn i min sunnere hverdag, også satt jeg meg ut. Første tanken var “shit, det var jo nesten ikke varmere ute”(jeg fikk gåsehud over hele kroppen så fort jeg kom ut), andre tanken var “Jeg trenger nye solbriller”. Det irriterer meg at jeg har rotet bort begge solbrillene mine. Eller, det ene paret er helt borte, selvfølgelig de jeg likte best. Det andre paret tror jeg at jeg glemte i bagen til Maiken etter konserten på fredag (hint hint Maiken hvis du leser dette), så da sitter jeg igjen med et par som jeg fant i en skuff og ikke aner hvem er sine. De har en ekstremt irriterende flekk på seg også, akkurat i midten, og de reflekterer så ille at jeg flere ganger har opplevd å se mitt eget øye når jeg egentlig skal se på telefonen. Creepy? Jepp! Det er liksom en av få kroppsdeler en ikke forventer å se hvis ikke en prøver. Jeg blir like freaket ut hver gang det skjer. 

Bare se så ille de reflekterer. Endte opp med å ta dem av fordi det ble for ille!

Jeg har, i løpet av dette innlegget, gått fra å sitte i pysjen i sengen, tatt på meg klær og gått ut, og nå sitter jeg inne i stua igjen. Tærne mine er iskalde, og jeg jobber desperat med å få tilbake varmen. Faktisk bare meldt 17 grader i dag. Nå er i hvert fall gulroten spist (jeg har fortsatt lyst på sjokolade) og jeg lurer på om jeg skal starte dagen med å sende arbeidskontrakten min i posten. Jeg skal ta på meg litt mer klær, og komme meg ut. Kanskje jeg spiser lunsj først.. En gåtur samtidig som jeg poster arbeidskontrakten min, er den perfekte måten å få noe ut av dagen på! Også må det til hvis jeg faktisk vil ut i jobb, noe jeg har veldig veldig lyst til. Jeg er kjempe gira og klar for å begynne i ny jobb, men da må jeg først få sendt denne kontrakten. Beklager for et rotete innlegg, men det er sånn hjernen min fungerer akkurat nå. Kanskje jeg kommer med noe ryddigere senere i dag, kanskje det blir like rotete… Time will show. Håper uansett dere har en fin dag i solsteika!

Vi snakkes!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg