Jeg er i lykkerus

Jeg føler meg virkelig så glad og så heldig nå! Jobben er min, og jeg er i lykkerus. 

Hun ringte meg litt tidligere i dag, nummeret var ikke lagret, så jeg visste hva som kom. Jeg trakk pusten dypt tre ganger før jeg svarte “hei, det er Rebekka”. Det jeg fikk høre fra andre enden var starten på noe jeg vet vil bli veldig bra, “Hei, jeg ringer fra lungeavdelingen på ahus. Ønsker du å jobbe hos oss?”. Det var de nydeligste ordene jeg har hørt på lenge, og jeg ser en ny femtid nå. Ikke en tom sommerferie, uten noe å gjøre, og uten penger. Nå begynner en ny del av livet, jeg skal inn i arbeidslivet. Ikke noe mer sitte på kvelden etter skolen, og tvinge frem motivasjonen for å jobbe. Ikke noe mer ekstravakter, som kanskje kommer, hvis jeg er heldig. Dette er fast stilling (foreløpig sommervikar). Jeg får tilsendt en ferdig oppsatt turnus, med fast lønn. Jeg har så og si aldri hatt fast jobb før, med unntak av de periodene der jeg hadde en fast kveld i uken på treningssenteret, og jeg gleder meg skikkelig til å komme igang. Jeg fikk tilsendt kontrakten på e-mail i stad, og skal få skrevet under og sendt den i morgen. Kanskje i dag. Åååh dette er så herlig! 

Ellers har jeg sittet ute i solen og kost meg, denne fridagen føltes mye bedre nå som jeg vet at den ikke varer evig. Jeg skal snart ut i jobb, og da kan jeg nyte noen ustrukturerte dager. Etterhvert ble jeg så trøtt så jeg tenkte å legge meg nedpå litt, da slo allergien inn for fult. Nesen tettet seg helt, jeg nøys 8 ganger på rad, og det klødde i halsen. Det føltes som det aldri skulle gå over, men sånn er det heldigvis sjeldent. En allergi tablett, en episode med “how I met your mother” og en halvtimes søvn senere, stod jeg klar til å møte resten av dagen. 

En så fin dag, trenger å utnyttes litt mer enn bare ved å sitte ute på verandaen. Jeg bestemte meg derfor for å ta en tur ut. Det var skikkelig herlig. Nå ser jeg frem til en rolig kveld, bare ha det bra alt det positive som er i livet mitt.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg