Hva betyr det å drømme om løver?

God morgen, har du sovet godt?

Jeg hadde en skikkelig merkelig drøm i natt om at vi (meg og en del andre jeg ikke vet hvem er) fikk tilsendt fire knøttsmå løver. Altså, de var mindre enn hånden min. Disse skulle vi passe på, sånn at de ikke stakk av. Etterhvert i drømmen viste det seg at en av løvene, ikke var en løve i det hele tatt. Det var en jente som hadde gjort seg om til en løve. Hun var skikkelig slem, og hadde tenkt til å lure alle løvene til å dra fra oss. Kanskje like greit at alarmen ringte her, jeg begynte å bli ganske stresset for at vi ikke skulle klare å hindre løvene i å rømme…

Processed with VSCO with t1 preset

Jeg skulle virkelig ønske at det fantes en pute, eller noe annet, som kunne registrere drømmene våre og spille de av når vi våknet. Egentlig ganske rart at ingen har klart å finne opp noe sånt, skal ikke se bort ifra at det kan skje en gang. Tror vi hadde fått sett mye sære greier, samtidig som vi kanskje hadde fått en bedre forståelse for hvordan underbevisstheten har det. Jeg skal innrømme at jeg er ganske skeptisk til drømmetyding, spådom og stjernetegn, men samtidig føler jeg at det må ligge noe i det. Hvordan kan så mange mennesker jobbe med noe som ikke finnes? Det synes jeg er litt rart. 

Jeg hadde det ganske vanskelig en periode, det var i fjor da jeg lurte på om jeg skulle gjøre det slutt med kjæresten, eller ikke. Jeg visste at jeg ikke hadde det særlig bra i forholdet, ikke fordi han var slem eller ikke er en bra fyr nødvendigvis, vi var bare ikke et godt team sammen. Og det var kanskje det som var litt problemet. Han var en bra fyr, og jeg håpet at ting kunne ordne seg. Jeg var kjempe redd for å kaste bort noe bra, men samtidig hadde jeg ventet en stund for å se om ting ble bedre. Det ble de ikke. Jeg begynte å tyde alle drømmene jeg husket, ved hjelp av internett, og leste stjernetegnet mitt nesten hver dag. Alt i håp om å få et tegn på hva jeg skulle gjøre. Det interessante var at så og si alle drømmetydningene jeg leste, og alle horoskopene jeg sjekket, sa at jeg skulle gjennomgå en stor forandring i livet mitt. De sa at jeg skulle komme til et nytt kapittel, eller at jeg stod overfor et stort valg som kunne være livsendrende. Jeg tok alt til meg, og tenkte at noe måtte det være det. Det ble slutt litt over en uke etterpå. Vi ble enige om at det var det beste, det var ikke bare mitt valg. Jeg opplevde det som en enorm lettelse, og det er ingen tvil om at det var det riktige valget.

Så spør jeg meg selv, drømte jeg dette fordi jeg egentlig visste hva jeg måtte gjøre? Var det underbevisstheten min som sendte meg tegn, eller var det helt tilfeldig at alt jeg drømte om på den tiden kunne bli tolket slik? Et konkret svar vil jeg kanskje aldri få, men jeg synes uansett det er ganske interessant å tolke drømmene, og se om jeg kan få noe ut av det. Samtidig hjalp faktisk de tingene meg til å gjøre et stort, skummelt, men nødvendig valg.

Og forresten, hvis du lurer på hva å drømme om løver betyr, så har jeg akkurat søkt det opp. Det kan visst bety forskjellige ting utifra hvordan de oppfører seg, og hvor de er. Men en ting absolutt alle var enige om, var at det betyr styrke, makt og mot. Det betyr mest sannsynlig at jeg føler makt i livet, og over situasjoner. Det betyr også at jeg mest sannsynlig ser på meg selv som en ledertype. En nettside sa at drømmen min kunne bety at jeg kontrollerer makten jeg har i livet godt, og ettersom jeg kanskje får meg ny jobb og jeg har følt jeg har fått til mye den siste tiden, så kan jo faktisk dette stemme litt. Jeg er også en naturlig ledertype. SElv om det er en stund siden jeg tydet drømmene mine sist, tror jeg at jeg skal begynne med det igjen. Var egentlig ganske interessant!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg