Et fortjent avbrekk

Vi gikk inn på kinoen, den var tom. I baren stod tre ansatte, de rettet seg litt opp i ryggen da vi kom inn. Jeg tror aldri jeg har vært på en kino som var så tom før, i så fall har det vært for å kjøpe billetter til kveldens sending. Du vet, i gamledager, da vi ikke kunne bestille over nett, men måtte fysisk inn på kinoen for å bestille. Vi gikk bort til baren, Ingri Malene bestilte et glass vin, han så på meg «bare et glass?». Ettersom jeg ikke aner noen ting om hvilken vin jeg liker med mindre jeg ser flaska, så tenkte jeg at det hun bestilte sikkert var like bra som noe jeg hadde kommet på. «2 glass takk». Vi satt oss ned, tok en skål for at bacheloren skal leveres om 5 dager, så ventet vi på de andre.

Det var litt spesielt å dra på kino på en solfylt dag, og så tidlig i tillegg. Filmen gikk 17:15, så det var kun oss og et par andre, i en stor sal. Det ble utrolig hyggelig, og filmen var faktisk ganske morsom. Vi så dead pool 2, og selv om jeg har hørt at den har fått god kritikk, visste jeg ikke helt hva jeg kunne forvente da jeg ikke har sett eneren. Jeg ble i hvert fall veldig fornøyd, og tenker at neste film jeg ser må jo være eneren. Det ødela heller ikke med et glass vin og seter man kunne lene seg bakover i. I tillegg var det veldig deilig, og helt nødvendig, med et lite avbrekk bra bachelorjobbingen. Det gikk forresten veldig bra i dag. Vi jobbet ganske så effektivt, og kom oss igjennom enda et par deler. Tok en litt lengre pause mot slutten og spiste en pizza hver, dette var klokken 15, jeg er fortsatt mett. Selv om vi sa oss fornøyd rundt 16, tenker jeg å jobbe litt på egenhånd i morgen også, føler vi må utnytte all den tiden vi har, nå frem mot innlevering.

Akkurat nå sitter jeg på et tog på Oslo S. Det er signalfeil og whatnot, så her hat jeg vært stuck i snart en halvtime. Dumme meg gikk av lokaltoget for jeg tenkte jeg uansett kom fortere frem med et direkte tog. Så feil kunne jeg ta. Tror jeg snart hadde vært hjemme i huset mitt, om jeg hadde blitt på lokaltoget. Uansett sitter jeg heller en halvtime på et tog som kjører, enn 20 minutter på et tog som står stille. Togene på linjene ved siden av kjører forbi, og her sitter jeg. Toget jeg sitter på nå skal i tillegg dele seg ett eller annet sted etter vi kjører ut av Oslo s, så jeg krysser alt jeg har for at jeg sitter på riktig del av toget og at jeg kommer meg hjem snart. Godt jeg ikke skal rekke noe i kveld…

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg