Førsteinntrykket

Jeg kom til det som maps sa var hotellet mitt, og det hotellet her er seriøst digert. Jeg skjønner ikke hva de fyller det opp med, for i tillegg til å være stort i omkrets har det søren meg 11 etasjer også. Jeg kom frem til hoveddøren, og begynte jeg å dra kofferten opp de 5 trappetrinnene som var der, da det kom en fyr småløpende bort til meg, “let me take this”, så tok han kofferten min. 

“Sorry, i didn’t see you coming. I’ll take this up to your room when everything is ready”. Jeg har aldri opplevd at noen kommer løpende for kofferten min før og i hvert fall ikke så ivrig. Jeg tenkte egentlig ikke at det var nødvendig, jeg hadde allerede tross alt bært den gjennom hele London først, men siden han insisterte på å både ta den inn og bære den til rommet, så fikk han gjøre det. Man burde vel egentlig tipse litt når de kommer med kofferten? Jeg hadde bare to 20 pund, og syntes det var litt mye, så stakkaren fikk ikke noe ekstra hos meg i hvert fall.

I resepsjonen var det high tech, mer enn jeg er vant til tydeligvis. Hun spurte om jeg kunne fylle ut detaljene mine på et type nettbrett, også gikk hun for å ta kopi av passet mitt. klønete som jeg er, klarte jeg selvfølgelig å lukke den fanen hun hadde funnet fram for meg. Ettersom jeg ikke skjønte hvordan det funket, og jeg var redd for å ødelegge enda mer, ble jeg bare stående der som en idiot og vente på at hun skulle komme tilbake. Da hun kom tilbake, trykket hun på en knapp, og jeg kunne endelig fylle ut informasjonen som egentlig allerede skulle være gjort. Skulle tro jeg var født for 100 år siden og ikke hadde opplevd disse høyteknologiske dingsene før. 

Jeg fikk til slutt sjekket inn. Jeg kom så tidlig (11:30) og innsjekkingen begynte egentlig ikke før 15, så for at jeg skulle få sjekket inn med en gang, oppgraderte hun rommet litt. Rommet jeg fikk er litt større enn det jeg skulle ha. Rommet er fint, men jeg lurer på om det kanskje er tilrettelagt rullestolbrukere og at det er derfor det er større. Vasken er kjempe lav, og dusjen har innebygd dusjstol. Det er også en rød tråd ved doen, som jeg regner med at den blir brukt på samme måte som på eldrehjemmet. Trekk i den, så kommer noen og hjelper deg. Jeg føler meg i hvert fall trygg hvis det skjer noe da. Det er uansett kjempe fint her, og jeg gleder meg til disse dagene. Det er veldig rart å være alene, ingen å dele det med, men samtidig er det veldig deilig. Jeg må bare bruke tiden godt for og få opplevd mest mulig, så tror jeg dette kommer til å bli fantastisk!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg