Bedre sjåfør enn jeg var

Heisann!

I dag kjørte jeg bil for første gang siden desember, og det var fantastisk! I Afrika hadde vi sjåfører som kjørte oss fra dør til dør. Vi hadde ikke tilgang på bil heller, sikkert like greit med den trafikken som var der.

Helt siden jeg fikk lappen har jeg elsket å kjøre bil. Jeg husker pappa måtte tvinge meg ut for å øvelseskjøre, jeg kunne ikke fordra det. Det endret seg ved første biltur alene. Hver gang jeg har bilen for meg selv setter jeg på høy musikk, og jeg kjører gjerne litt omveier for å kjøre lengst mulig. Det er det stedet jeg slapper mest av, hjernen konsentrerer seg kun om å kjøre og musikken.

Jeg trodde det skulle bli rart, og vanskelig, å kjøre igjen etter å ikke ha rørt verken ratt, gass eller brems på så lang tid, men om noe føler jeg at jeg har blitt bedre sjåfør av å ikke kjøre. Jeg følte jeg fulgte mye bedre med og at jeg hadde en fin flyt i trafikken. Kan være at siden det er så lenge siden så var hjernen litt mer skjerpet. Uansett, det var en fin, avslappende tur som jeg trengte! Jeg får lyst til å kjøpe min egen bil, men tror kanskje jeg skal fokusere på leilighet først. Jeg trenger ikke bil her jeg bor heller. Det er 10 min å gå til bussen, og alt ligger i nærheten. Aller helst vil jeg bo i Oslo når jeg flytter ut og bor jeg litt sentralt er det mer upraktisk, enn praktisk, å ha bil uansett. Så det får vente. Foreløpig får jeg heldigvis låne mine foreldres bil når ikke de bruker den, så da holder jeg ut en stund til før jeg trenger å kjøpe min egen.

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg