Som å flytte inn i et nytt hus

Hei fra Norge!

Wow, det er virkelig rart å si at jeg er i Norge igjen. Det føles som disse 3 månedene bare har vært en stor drøm. Når jeg forteller folk om ting jeg har opplevd, føles det som jeg gjenforteller noen andre sine historier. I går, og forsåvidt i dag også, har det føltes veldig rart å være i dette huset. Det føles som jeg har flyttet et nytt sted, i et hus jeg ikke har vært i før. Et hus laget av treverk. Det føles kjempe lavt under taket etter å ha levd med et stråtak som har vært flere meter over hodet mitt. Jeg kan fortsatt ikke helt forstå at jeg faktisk kan hente meg mat i skapet og lage akkurat  hva jeg vil, når jeg vil. To brødskiver med norvegia var helt himmelsk til frokost i dag, og jeg har faktisk ikke gått sulten i mer enn noen minutter hele dagen. Jeg tror sist det skjedde fra i desember

Jeg kjenner jeg har fått en ny driv inni meg. Jeg har blitt rastløs, men på en bra måte. Da jeg kom inn på rommet mitt i går var min første tanke “hvorfor eier jeg alle disse tingene? Jeg trenger dem jo ikke”. Fra jeg var ferdig med frokosten min og til jeg fikk besøk i dag, brukte jeg hele dagen på å rydde. Jeg har hørt på musikk på den fantastiske høyttaleren som jeg fikk til jul og som jeg nesten ikke har fått brukt, danset foran speilet, ryddet rommet, og vasket klær som om jeg fikk betalt for det. Så fort en vask var ferdig, satt jeg på en ny. Tror aldri jeg har vært så effektiv i hele mitt liv. Håper dette varer en stund til i hvert fall. Har mye  jeg skal gjøre.

Det var også veldig fint å komme hjem til påske! Jeg kom hjem til et stort påskeegg som lå på sengen min. Før jeg dro var jeg ikke noe særlig glad i godteri. Jeg takket nei hvis jeg fikk tilbudt og kjøpte aldri selv. Nå, derimot, er jeg evig takknemlig for det påskeegget. Det har vært helt nyydelig med litt norsk godteri!

I morgen skal jeg møte en venninne jeg ikke har sett siden jeg dro, vi skal spise sushi og potetgull med hjemmelaget tzaziki. Ååh som jeg gleder meg! Vi hadde det som tradisjon en periode; sushi, tzaziki og skal vi danse på TV. En veldig dyr tradisjon, men så utrolig koselig.
Nå er det natta for min del. Håper min ryddeinspirasjon holder ut dagen i morgen, i hvertfall. Typisk at jeg er kjempe gira en dag, halve rommet blir veldig ryddig, andre halve ser ut som det har vært igjennom både tsunami og bombeangrep. Dagen etter er all inspirasjon borte og rommet ender opp 10x verre enn det var før jeg begynte. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg