Don’t be jealous, jeg svetter ihjel

Hei!

I dag har jeg hatt fri, det har vært så sinnsykt deilig. Ukene våre går fra mandag til torsdag, så har vi fri fredag til søndag. Fredagene blir ofte brukt til å jobbe med skole, som bachelor eller refleksjonsnotat, eller så kan vi sole oss og bare slappe av. I dag startet vi med litt bachelor jobbing, deretter ut i byen for litt shopping også avsluttet vi kvelden på restaurant. Utrolig koselig! Prøvde å sole meg litt, men gikk fort inn. Var altfor varmt!

Jeg skal innrømme at jeg stresser litt for at jeg ikke skal bli brun nok før jeg kommer hjem. Det er liksom en forventing til at når man har vært i et varmt land, og i hvert fall om man har vært der i 3 mnd, så skal man være svart når man kommer hjem. Der vi bor har vi litt gress som vi kan ligge og sole oss på og vann som vi kan bade i. Det er gjerne ikke noe bris eller luft, så jeg orker faktisk ikke å ligge og bare steke i sola, man svetter i hjel! Apropos det, mange er litt småsjalu på at vi er i et varmt land mens det er iskaldt i Norge. Om jeg sier det er kjipt at vi kun har kjempe kaldt vann i dusjen, får jeg beskjed om at «Du har 33 grader utenfor døren, du kan ikke si noe». Vi jobber 4 fulle dager i praksis. Da må vi enten ha på uniform, sammme uniform som sykepleierne går med i Norge, eller dekke til både knær og skuldre. Dette betyr lange bukser og t-skjorte. Det er ikke snakk om en deilig sommerkjole. Vi har heller ingen mulighet til å kjøle oss ned ute i praksis. Vi kjører buss uten aircondition, og husene vi drar til har ekstremt sjeldent noe vifte i taket. Ikke at det egentlig har så mye å si, for vi står ofte ute når vi snakker med pasientene. Da skal jeg love deg at det er absolutt ingenting å være sjalu på. Jeg har aldri svettet så mye i hele mitt liv. Det renner nedover leggen liksom! Har du noen gang vært klissvåt på leggen av svette? Hahah det har ikke jeg! Folk skal få lov å være sjalu når jeg er i Kenya eller Zanzibar og ligger på stranda med en drink i hånden da! Det hadde jeg vært også.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg