Motorstopp blant løvene

Fy søren for en dag!! Jeg føler meg helt euforisk her jeg sitter i sengen. Vi kom akkurat tilbake til der vi sover i natt. Jeg har virkelig hatt en av de sykeste dagene noen sinne!

I går da vi kom hjem var jeg litt skuffet for at vi ikke hadde sett løver. Vi hadde heller ikke sett sebra på nært hold. I dag har jeg stått ute i et krater med sebraer, antiloper, løver, gnu, gepart og masse andre dyr rundt meg. Det skal sies at akkurat der vi stod var det verken synlig løve eller gepard, men da vi kom tilbake i bilen trengte vi ikke kjøre mer enn et par hundre meter før vi spottet en løve.

Jeg ble helt fascinert over hvordan alle dyrene levde i harmoni. Løven lå og slappet av rett ved siden av gnuene. Sebraene og antilopene gresset ved siden av hverandre. Jeg har egentlig tenkt at når en løve er i nærheten av byttedyr, så er det for å jakte. Det fikk jeg motbevist i dag. Det var veldig fint å se dem slappe av rundt hverandre, selv om vi la merke til at de andre dyrene ikke akkurat flokket seg rundt løvene.

Tilbake til at jeg stod midt i krateret med sebraer og gnu rundt meg. Det var virkelig magisk. Da vi kjørte ned og så alle dyrene, så jeg også at noen stod utenfor bilene. Jeg måtte jo spørre om vi også kunne gå ut. Det kunne vi, og jeg fikk helt vondt i magen. Jeg ble så sykt gira og glad, tanken på å stå der ute i det fri var ubeskrivelig. Vi gikk ut av bilen, og synet som møtte oss var fantastisk. Jeg vet virkelig ikke hvordan jeg skal beskrive det på beste mulig måte, og jeg tror at uansett hva jeg sier, kan en ikke forstå opplevelsen hvis man ikke har hatt den selv. Det kom en sebra så nærme at jeg nesten kunne ta på den. Hadde jeg ikke brydd meg om å miste en hånd eller bli sparket i magen, så hadde jeg kanskje gått de siste 2 meterne bort og kost med den.

Etter å ha gått rundt i krateret og kjent på følelsen av å virkelig være i Afrika, satt vi oss i bilen igjen. Vi kjørte et par hundre meter bort, og der så vi vår første løve. Den var ganske langt unna så vi så den ikke så godt, men tanken på at den hadde ligget der mens vi vandret rundt utenfor bilen ga meg frysninger. Vi kjørte litt videre, og da fikk vi se en løve på ordentlig! Den kom så nærme at hadde vi hatt vinduene åpne, kunne vi tatt på den. Jeg var ikke noe særlig nervøs egentlig, men skal innrømme at jeg lukket vinduet ganske fort da guiden sa «close the windows, now! Now!”. Han var ikke av den nervøse typen, gikk bak bilen for å tisse mens vi kjørte rundt blant dyrene, så da skjønte vi at det nok var lurt. Løven kom sekunder etter og strøk seg bortover bilen. Rett etter løven hadde gått bort for å være med de andre løvene, fikk vi motorstopp. Haha så sinnsykt typisk! Vi vet at det er løver rett rundt hjørnet, så får vi motorstopp… guiden måtte ut for å prøve å fikse det, han hadde et langt blikk bort der løvene oppholdt seg, ja! Vi fikk til slutt hjelp av en annen bil som dyttet oss i gang. Vi var egentlig ikke så gira på å gå ut og dytte.

Jeg tror jeg kunne skrevet side opp og side ned om denne opplevelsen, men tror jeg skal stoppe her. Jeg har også 1000 bilder fra i dag, bokstavelig talt, og skulle ønske jeg kunne lagt to ca 20%, men skal spare dere for det også.

Ha en fortsatt nydelig kveld!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg