8 timers biltur

Hallo!

Jeg kjenner jeg er spent på dagen i dag. Hele denne uken, faktisk. I dag reiser vi nemlig på safari! Om det er en ting jeg føler er obligatorisk når man reiser til Afrika, så er det safari. Om men ikke har sett verken løve, sebra eller sjiraff når man er her, har man egentlig vært i Afrika da…? Det er selvfølgelig ikke helt sånn, men jeg tror mange av oss som er her har fått spørsmålet «har du sett noen kule dyr da?». Og svaret blir som oftest «ja, jeg har sett både hunder og firfisler», men så er det vel egentlig ikke helt det de sikter til.

Jeg har pratet med ei, og vi begge hadde egentlig trodd at det skulle være litt mer wildlife rundt omkring. Når vi kjører forbi store sletter og store ubebodde områder, håper vi alltid innerst inne at vi skal se en sebra løpe forbi. Det har ikke skjedd. Det kuleste dyret jeg har sett her har vært ape, de er litt overalt. Ellers var det også en opplevelse å stå under et tre som hadde 30-40 flaggermus som fløy rundt… 3 dager på safari håper jeg kan endre på det og at det er andre dyr som etter denne uken topper listen over de kuleste dyrene jeg har sett her!

Presentasjonen vi hadde i går gikk forresten veldig fint! Det var skikkelig gøy å se på to av gruppene danse dansen sin, de var kjempe flinke. Ellers var det fint å se igjen familien vi bodde hos i village igjen. De er så gode, bare synd vi ikke får kommunisert med dem uten tolk.

Nå skal jeg stå opp, pakke ferdig, også spise frokost. Vi skal kjøre i 8 timer i dag. Det er litt langt, men jeg krysser fingrene for at jeg kan sove litt på veien og at det blir verdt det!

Vi snakkes!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg