Oppe før solen

God morgen!

Hver morgen våkner jeg så tidlig her. Det er egentlig skikkelig irriterende! Jeg husker da jeg var yngre måtte jeg alltid ha på vekkerklokke 11:30, hvis ikke sov jeg bort hele dagen. Plutselig en dag begynte jeg å våkne kl. 9, og etter det tror jeg ikke jeg har klart å sove til 11:30 igjen.

Som nevnt tidligere har vi faste måltider her. Det er litt som å være på hotell, frokosten er kl. 7:30-10:00. Vi spiser alltid frokost sånn 7:30 i ukedagene og rundt 9 i helgene. Men, nesten siden jeg kom har jeg våknet 6:30-7 hver eneste morgen helt av meg selv. Her er det ganske praktisk, da frokosten er relativt tidlig og jeg får god tid på morgenen. Når jeg kommer hjem til Norge igjen, derimot, blir ikke det så kult. Vi ligger to timer foran Norge, så hvis jeg våkner så tidlig her, kommer jeg til å våkne halv fem-fem i Norge, og det er både lite praktisk og ganske kjedelig.

Har dere hatt krampe foran på leggen før, forresten? Jeg våknet til det i dag. Var utrolig vondt og jeg lå lenge og tenkte på hvordan i all verden jeg skulle strekke ut foran på leggen. Foten går liksom bare så langt ned, det stopper ganske fort. Det ga seg til slutt, men jeg tror vel noe av det kjipeste jeg vet er å våkne av krampe. Får en pangstart på dagen i hvert fall.

Nå ligger jeg og hører på ed sheeran, har blitt hektet på albumet «deluxe», så kommer vel til å ødelegge det ved å høre for mye på det. Er som oftest sånn når jeg finner musikk jeg liker, men tror egentlig det er mange som kan relatere seg til det. Senere i dag skal vi ha en framføring av det vi gjorde i kampanjeuken, da inviterer de masse folk fra village, blant annet familiene vi bodde hos. Det blir gøy! Så avslutter vi dagen på pizzeriaen noe som kommer til å bli helt nydelig, slik som det alltid er.

Ellers må dere ha en kjempe fin dag!

6 kommentarer
    1. Jeg elsker å stå opp tidlig og ha hele dagen foran meg! Men i ukedagene er det ofte tungt. Helgene derimot står jeg opp tidlig uten problem og det er så deilig å ha hele dagen foran seg 😀 håper du får en fin dag! 🙂

    2. Maiken: ja, kan være litt enig der. Elsker å få mye ut av dagen, men liker liksom å sove til jeg er helt uthvilt også, noe jeg gjerne ikke blir når jeg våkner for tidlig. Den balansen er vanskelig å finne haha!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg