Usambara

Helgen som var, tok 19 av jentene herfra turen til usambara fjellene. Vi dro kl. 6:00 fredag morgen og var tilbake sånn 18:00 søndag kveld. Når jeg først ble spurt om jeg ville være med på turen sa jeg nei. Jeg har egentlig aldri sett på meg selv som en særlig tur person, selv om jeg kan synes det er koselig å gå litt turer i nærområdet hjemme. Jeg går mest tur når jeg har mye og tenke på og trenger å sortere tankene litt. Jeg var innstilt på å være en av de få som ble igjen på TICC, men det var til jeg hørte prat om nydelig natur og solnedganger. Er det en ting jeg virkelig kan nyte er det naturen. Jeg synes den er fanatisk, den er fascinerende og nydelig. Jeg føler at jeg er flink til å sette pris på fin natur, og bestemte meg med en gang da, at jeg ville bli med allikevel. Det har jeg ikke angret på.

Turen ble helt fantastisk! Ja, det var varmt. Det var slitsomt og du ble svett, men fy søren det var verdt det. Vi dro med en kjempe fin gjeng hvor alle kom godt overens. Jeg gikk igjennom noe som ikke var så greit akkurat da, men den støtten jeg fikk fra de andre jentene var uvurderlig! Vi gikk ca 2,2 mil til sammen på fredag og lørdag, og søndagen var vi på et marked og et utsiktspunkt. Etter å ha bodd med den sykeste utsikten fra lørdag til søndag, kjente jeg at utsiktspunktet på søndagen var litt unødvendig. Men det var koselig da!

Natt til lørdag sov vi på et kloster. Det var skikkelig slitt, slik som veldig mye er her nede, og egentlig ganske skummelt. Det hjalp ikke å høre tunge skritt i etasjen over oss klokka halv tre på natta! Vi sov tre på et rom, og rundt kl 2 spurte hun ene om ikke vi kunne være så snille å bli med henne på toalettet. Så da ble det en liten tur til et toalett som så ut som det var brukt til avstraffelse haha. Selv om det ble lite søvn og en del høye pulsslag i løpet av den natten, var det veldig koselig og være med alle jentene, og området vi bodde på var veldig fint!

Lørdagen var vi naturligvis litt trøtte og slitne etter en natt uten spesielt mye søvn. Da vi startet å gå fra klosteret kjente jeg at kroppen var helt tom for energi. Det var hardt i oppoverbakkene, og det er jo gjerne mye av det når man skal til toppen av et fjell. Jeg prøvde å ta det litt rolig, hang for det meste bakerst, så ble det en fantastisk opplevelse den dagen også. Virkelig så mange utrolige steder vi fikk se på den turen som jeg aldri har drømt om at jeg skulle få sett i løpet av mitt liv. Jeg visste ikke at det fantes sånne steder en gang.

Vi gikk igjennom flere villager og spesielt den siste vi gikk gjennom var spesiell. Overalt hvor vi snudde oss var det damer som bare masse trepinner og kvist på hodet. Alle virket så hyggelige, de hilste på oss når vi gikk forbi, og området rundt var helt fantastisk. Det var en virkelig spesiell opplevelse å få gjennom der. Jeg sitter igjen med virkelig mange gode minner, og hundrevis av bilder, etter den helgen. Jeg er så utrolig takknemlig for at jeg fikk bli med, og for at jeg endret mening. Kanskje jeg er en mer fjelltur person jeg hadde trodd…

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg