Hvorfor jeg bruker solbriller inne

Da jeg skulle kle på meg i dag tidlig holdt jeg på å ta på samme genseren for 4. dag på rad. Tror kanskje julefreden begynner å komme innover meg selv om julestemningen nok er tapt for i år. Det blir nok ikke noe kiling i magen på tanken at det er jul igjen, men det går fint. Det er koselig med julestjerne i vinduet og tente lys i stuen uansett om jeg føler at det nærmer seg 24. desember, eller ikke.

I dag bruker jeg solbriller inne og føler meg som den kjendisen haha. For det er jo bare kjendiser som gjør sånt. Jeg håper at solbriller kan gi øynene mine litt avlastning, men lurer på om det er en lost case uansett hva jeg prøver på. Det eneste som hjelper er å lukke dem, og det gidder jeg faktisk ikke å gjøre en hel dag. Det er for mye fint å se på for at jeg skal bruke dagen på å ligge i sengen med lukkede øyne i mer enn noen minutter av gangen. Jeg tar av brillene for snapchat selfier da, orker ikke å begynne å forklare hvorfor i all verden jeg bruker solbriller inne når det til og med er overskyet ute.

Planene for dagen er ikke store. Jeg skal prøve å komme meg ut på en tur i dag også, må bare kle på meg litt bedre enn i går. Lårene ble iskalde gjennom den relativt tynne buksen jeg hadde på meg. Kanskje ikke så rart når det er minusgrader ute. Skulle tro jeg ikke var vant til norsk vinter. Ellers skal jeg ta meg korte pauser i løpet av dagen hvor jeg bruker tid på å bli bedre. Dette innebærer å sette på noe musikk og deretter ligge med øynene lukket. Det er det eneste som hjelper. Er sikkert fint for sjela å ha litt sånne pauser også. La tankene vandre og kjenne på at pulsen går ned. Når jeg først har litt fritid denne uken før julaften, så skal det søren meg utnyttes også.

Det er ikke de mørkeste brillene, men de gjør nytten med å dempe det sterkeste lyset.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg