Julevasken er også tradisjon

Julaften nærmer seg, og i tradisjonens tro har vi kommet i gang med vaskingen her hjemme. Egentlig synes jeg det er litt koselig med den julevasken. Det er tradisjon det også. Da kan jeg føle litt på at alt nærmer seg med stormskritt. Mesteparten av dagen har derfor blitt brukt på å rydde ut av hyller, sortere alt som har ligget der, for deretter å vaske de samme hyllene før alt som ikke er gått ut på dato har blitt lagt tilbake. Helst med litt mer orden enn før jeg startet.

Jeg har aldri vært noe flink med systemer, dette er intet unntak. Det blir ryddig og oversiktlig til en viss grad, men å skulle sortere alt etter bruk, farge, eller størrelse, det får jeg ikke helt til. Jeg prøver å lage et system, men det går fort over til noe som ikke gir mening i det hele tatt. Det jeg i hvert fall har fått til er å legge alt som er likt, sammen.  Vi har blant annet 3 fulle poser med sukker, 4 pakker med “boil in bag” ris som aldri har blitt åpnet og 10 pakker med tacokrydder. Alt er nå satt sammen, så håper jeg at i hvert fall det kan bidra til at vi får mer oversikt over hva som trengs og ikke.

Juletreet skal settes opp og pyntes i morgen, så det blir koselig. Jeg må også få pakket inn julegavene snart. Det er så fint å utsette alt som er litt kjedelig, men plutselig står man der med altfor dårlig tid og altfor mye å gjøre. Jeg må prøve å være litt mer effektiv i år enn jeg har vært tidligere. Husker julen 2016 da jeg løp rundt på senteret etter de siste julegavene på lillejulaften. Må prøve at det ikke skal gjenta seg.

2 kommentarer
      1. Blir litt småstresset jeg og. Tror egentlig man bare må tvinge seg til å gjøre det slik at man blir ferdig. Det føles alltid deilig å være ferdig med ting. Takk det samme 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg