Noe helt nytt

Frisøren, igjen. Jeg har aldri tatt meg råd til sånt som frisør og egenpleie før. Ikke før jeg var ferdig utdannet og følte at jeg endelig kunne bruke litt på meg selv.

Forrige gang jeg var hos frisøren var det den helt forferdelige etterveksten som ble tatt, nesten alt av slitte tupper forsvant og en ny, kald stripet farge ble lagt til. Det var veldig gøy å gjøre noe annerledes og nytt. Det var andre gang jeg stripet håret hos en frisør siden jeg var 15 år. Gangen før var jeg i Tyrkia og utnyttet meg av hvor billig det var. Resultatet ble bra, men jeg kunne ikke akkurat reise til Tyrkia hver 6. Uke for å holde det slik.

Forrige gang tok jeg striper. Det var et litt mildere alternativ siden det var første gang jeg vurderte å gå helt blond. Det var vanskelig å vite hva jeg kunne forvente og utrolig spennende å tenke på hvordan det skulle bli.

Resultatet den gangen ble kjempe bra og jeg var virkelig super fornøyd. Samtidig ble jeg gira på å ta det enda lenger og faktisk farge hele håret. Noe jeg har tenkt på i hvert fall i et år, om ikke mye lenger.

Jeg følger frisøren jeg gikk til på Instagram. Der legger de ut masse av det de gjør av farge og klipp. Plutselig en dag dukket det opp et bilde av en farge jeg kunne tenke meg. Egentlig akkurat sånn som jeg har sett for meg i så lang tid. Etter litt frem og tilbake bestilte jeg time, viste bildet av hva jeg ønsket og bestilte med samme person som hadde gjort det. En kjempe søt og snill lærling som viste seg å være veldig flink også.

Tanken på noe nytt var spennende, men lite visste jeg om hvor lang tid det kom til å ta. På 2. timen kjente jeg at blæra snart måtte tømmes, magen rumlet og jeg var litt smålei av å titte på meg selv i det store speilet. Jeg lærte at jeg har ovalt ansikt og kler de fleste hårfrisyrer da, så det er digg! Lite visste jeg da at jeg hadde mange timer igjen. Det endte opp med å bli 4,5 lange timer i stolen hvor det mest spennende som skjedde var de få gangene frisøren la på et nytt lag med farge.

Det første jeg gjorde da jeg endelig kunne opp og gå, etter jeg hadde betalt, var å løpe over gata til nærmeste storsenter og finne nærmeste toalett. Haha det hastet så sykt at du aner ikke. Kan tenke deg å holde seg i 2,5 timer…

Jeg ble i hvert fall veldig fornøyd med håret, og det føles godt og ha gjort noe så nytt og spennende. Det kommer nok til å ta litt tid å bli vant til det, men jeg synes det ble kjempe kult. Det er første gang jeg har gjort en såå stor forandring, det er alltid gøy.

Er utrolig sliten og trøtt i trynet, så det kommer ikke noen bilder av det ferdige håret i kveld, men skal absolutt prøve å få det til i morgen!

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg