Jeg visste nesten ikke hva det var

Plutselig i bilen på vei til jobb i går kom jeg til å tenke på at jeg ikke har hørt på musikk på kjempe lenge. I det siste har det kun gått i podcaster de gangene spotify har vært i bruk. Humorpodcaster med en lett tone og morsomheter er absolutt favoritten. Til nå har jeg kun funnet to podcaster som jeg liker: “Views” med David Dobrik og Jason Nash, og “Harm og Hegseth” med Vegard Harm og Morten Hegseth.

Første gang jeg hørte om Jason Nash var for litt over et år siden. Jeg var i praksis på barneavdelingen. Det var en ung gutt der, sikkert rundt 14-årsalderen. Han hadde brukket foten og lå kun i sengen og så på ipaden sin. En gang jeg kom inn på rommet hans spurte jeg hva han så på. Han fortalte meg at det var youtube og lurte på om jeg også pleide å se på det. På den tiden kjente jeg ikke til youtube som noe annet enn et sted for musikkvideoer og kattevideoer (som jeg faktisk aldri har skjønt poenget av). Haha sykt å tenke på egentlig, at jeg på den tiden så vidt visste hva youtube var – jeg var over 20 år!

Han fortalte meg at han så på noen amerikanske youtubere, og at hvis han skulle anbefale to som jeg kunne søke opp så var det Casey Neistat og Jason Nash. Jeg skrev opp navnene på mobilen min med en lovnad om å søke dem opp. Det gikk i glemmeboken i et par dager. Da jeg kom tilbake på praksis etter å ha hatt fri noen dager, var han ikke der lenger. Den kvelden dro jeg hjem og søkte opp navnene (som jeg selvfølgelig hadde stavet helt feil) på google. Jeg kom inn på en video, skjønte absolutt ingenting, slo den av og tenkte ikke på det igjen. 

I juli ble det slutt med kjæresten. Jeg som hadde brukt så mye tid med han, hadde plutselig veldig mye fritid uten planer. Youtube ble løsningen. Alle på min alder var på vei ut av youtube bobla på den tiden jeg bare akkurat hadde begynt. Da jeg aldri hadde visst hva jeg skulle lete etter, ble det sminkevideoer som valget falt på. De visste jeg fantes der ute, og der hadde jeg i hvert fall en bitteliten interesse. Sminkevideoer utviklet seg til vlogger og etterhvert ble jeg kjent med både Liza Koshy og David Dobrik. Et vloggerpar med en stor vennegjeng og masse kreativitet. I den vennegjengen er også Jason Nash. 

Plutselig har jeg gått fra å så vidt vite hva youtube var, til å kjenne til kjærester, ekser og personlige detaljer til både Jason Nash og David Dobrik. Casey Neistat ble jeg aldri noe fan av, ikke helt min type videoer. 

Nå som jeg er fast lytter til podcasten og ser på youtube videoene deres, tenker jeg tilbake på den gutten. Jeg skulle virkelig ønske at jeg kunne møtt han nå. Fortalt han at jeg har begynt å se på youtube, at han hadde rett. Jeg kan se for meg ansiktsuttrykket han hadde fått. Haha, jeg husker samtalen vår, hvordan jeg bare måtte smile mens jeg var inne hos han. Han var en kul, liten fyr. Han var selvsikker og morsom.

Jeg kommer nok til å ende opp på barneavdelingen til slutt. Jeg savner det så innmari mye. Må bare få litt mer erfaring og bli litt tryggere i min rolle som sykepleier først.

Haha okay, jeg hadde en helt annen plan da jeg begynte å skrive dette innlegget, men det er vel noe av det som er så fantastisk med bloggen – planene kan endre seg mens jeg holder på. Jeg skriver det jeg ønsker og vil, og det er bra nok. Dette var en liten tanke fra en meget trøtt hjerne denne mandagen!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg