Jeg har vært på kino

I dag ble en mer fullstappet dag enn jeg hadde forventet. Det hele startet med en melding fra Maiken som akkurat hadde kommet hjem fra Hawaii. Hun lurte på om jeg ville komme bort en tur, det kunne jeg selvsagt ikke si nei til. Hun har vært borte i 3 uker, så det føltes som en liten evighet siden sist. Må si jeg blir litt jealous over den turen hun har hatt. Jeg kunne trengt en sånn selv. 

Vi var sammen store deler av dagen, og da jeg til slutt kom hjem var det bare å starte på middagen som jeg hadd lovet mamma at jeg skulle lage. Middagen ble halvferdig før jeg ble hentet av Nora siden vi skulle på kino. Mamma endte opp med å lage resten av middagen selv. Oops… 

Vi så “når jeg faller”. En utrolig sterk film om det å komme ut fra rusavhengighet når det telles som mest. Da filmen var over, tittet jeg bort på Nora og så gjennom tårene i øynene mine at hun også gråt. Jeg har virkelig blitt så sippete når det kommer til sånt. Før felte jeg kanskje noen tårer noen ganger, nå sitter jeg og hulker for meg selv mens jeg ser film alene på rommet. Min fremtidige kjæreste kommer til å måtte takle mye tårer altså.

Det var kun oss og én person til i hele salen. Egentlig litt digg!

Det er i hvert fall en film jeg anbefaler om du er ute etter noe meningsfullt og ekte. Den har absolutt ikke mye action, og kunne i teorien blitt veldig kjedelig, men problemstillingen er så aktuell og fremførelsen er så genuin at jeg synes det ble veldig bra. Det var heller ikke noen spesielt kjente norske skuespillere, noe som er et stort pluss i boken hos meg. Jeg er så lei av å se alle de samme skuespillerene i alle norske filmer. Det er på tide med litt utbyttinger! Det er faktisk den største grunnen til at jeg ikke ser norske filmer, det at alle folkene er de samme. 

Det har vært en veldig bra dag, men nå er jeg utrolig sliten og klar for å legge meg snart. Øyelokkene er tunge og kroppen er så sliten at den verker. 

God natt!

 

Instagram rebekkaconstance

6 kommentarer

Siste innlegg