Kaldt og koselig

Været i går var helt fantastisk. På dagen var det så varmt igjen at det ikke føltes som sommeren var helt over enda. 

Nora fikk båtlappen for ikke så lenge siden, og den utnyttes til det fulle. Planen var egentlig at vi, for et par uker siden, skulle kjøre ut til et sted hvor vi kunne telte. Vi skulle grille, spille kort og koble helt av. Et par dager før vi skulle gjøre dette, sluttet selvfølgelig motoren på båten hennes å fungere. Planene ble lagt på is, og etterhvert som det ble kaldere innstile jeg meg på å ikke få testet ut den i løpet av dette året.

I går fikk jeg melding “blir du med på båttuuuur?”. Været var herlig, perfekt for en tur ut på vannet. Rundt halv fem satt vi oss i båten, klare for en liten tur rundt på nitelva. 

Selv om været på dagen var veldig varmt, begynte det å bli overskyet med en litt kald bris utover dagen. Jeg hadde på langbukse og t-skjorte, for tenkte at det var begrenset hvor kaldt det kunne bli… 

Det hele endte med at jeg satt pakket inn i presenning for at jeg ikke skulle fryse armene av meg. Gåsehuden stod til himmels, det var ikke snakk om å bruke mobilen. Fingrene var vel ikke langt fra å dette av, tror jeg.

Jeg ble kald helt inn til beina, og brukte i hvert fall et par timer på å komme meg igjen etter jeg kom hjem. Inntullet i både svære hettegensere og tepper håpet jeg desperat på å få varmen i kroppen igjen. 

Etter to timer begynte ting å føles normale igjen. Roen senket seg, og jeg kunne legge meg under den varme dynen på det kalde rommet, akkurat slik jeg liker det. 

Turen var kjempe fin. Jeg koste meg masse og håper definitivt at vi kan få til enda en sånn tur før året er omme. Neste gang skal jeg huske litt mer klær. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg