En liten tur til gamlebyen

I går kveld gikk vi i gamlebyen i Altea. Jeg har sett frem til å gå tur der siden vi kom hit, og ble ikke skuffet. Selv om formen ikke hadde vært helt på topp tidligere på dagen, hadde en halvtimes søvn i aircondition gjort susen. Jeg følte meg mye bedre da vi dro hjemmefra, og det holdt seg heldigvis sånn hele kvelden. 

Det er alltid så koselig å gå oppover gatene i Altea, gatene som er så trange at når det kommer en bil er det bare å hoppe til siden for ikke å bli truffet. Det minner meg egentlig litt om Venezia, bare at Altea mangler kanalene gjennom byen. Vi går alltid helt opp til toppen hvor kirken er, der er det alltid så god stemning. Masse folk, gjerne litt musikk, og søte, små restauranter rundt hele. Ved kirken er det også plassert flere boder hvor folk selger hjemmelagede smykker, dukker, lommebøker og mer. Jeg elsker å gå rundt og titte på alt de har laget, det er så mye fint. I tillegg er det ganske deilig å ikke bli mast ned av selgerne. De som er oppe ved kirken er høflige og hyggelige, viser deg gjerne det de har laget, men roper ikke etter deg hvis du bestemmer deg for å gå videre uten å kjøpe noe.

Etter en liten runde på toppen, bestemte vi oss for å finne et sted å spise. Det er flere restauranter å velge mellom, og selv om vi har vært der mange ganger før, hadde vi aldri prøvd den restauranten vi endte opp på i går. Den var italiensk, selvfølgelig, og maten var fantastisk! Restauranten var på en søt liten plass (appelsintorget som vi kaller det, pga appelsintrærne i midten), og med trærne langs bordene var det en skikkelig romantisk stemning. Jeg fikk egentlig mer følelsen av å være i Italia mens vi satt der, enn jeg fikk da jeg faktisk var i Italia. 

Etter en herlig middag tok vi turen til de faste utkikkspostene, før vi dro hjemover igjen. Det er to steder hvor man kan se hele byen under (haha litt usikker på akkurat hvilken by man ser på), og på kvelden er det spesielt vakkert med alle lysene fra husene.

 En veldig vellykket kveld, og jeg anbefaler alle som er i området å ta turen innom der hvis de har mulighet. 

Nå skal jeg gjøre meg klar for stranden. Tiden går kjempe fort, og det er vanskelig å tro at det bare er fire hele dager igjen! De skal i hvert fall nytes.

Vi snakkes

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg