Alt er bedre på ferie

Jeg hadde ikke klart å være på ferie hjemme. Hadde jeg ikke reist noe sted, er det en stor fare for at jeg hadde blitt liggende inne og rundet Netflix fire ganger før ferien var omme. Jeg er ikke noe særlig flink til å ta initiativ til å finne på ting, i tillegg til at jeg er lite kreativ til hva jeg skulle funnet på. Hadde det ikke vært for mine mer kreative og initiativrike venner, lurer jeg virkelig på hvordan livet hadde sett ut. Jeg elsker det når noen spør om jeg vil bli med ut og bade, eller bare kjøpe noen jordbær og sette seg ved vannet. Det er sånne ting som gjør hverdagen bedre og mer innholdsrik, men som jeg nesten aldri kommer på selv. Note to self, skal bli flinkere til det.

I dag har vi kun ligget på stranden og slappet av, badet i havet, og spist mat. Hadde jeg hatt like mye (lite) bevegelse hjemme i Norge, hadde jeg blitt super rastløs på kvelden og følt at hele dagen var bortkastet. Derfor er det så deilig å være her. Så fort jeg går ut av døren og ser noe jeg ikke ville gjort hjemme, føler jeg dagen har vært innholdsrik. I tillegg er det kjempe deilig å komme tilbake til leiligheten etter en dag på stranden og se at solen har gitt litt farge, og kjenne at den svømmeturen ut til de gule bøylene faktisk brukte litt muskler i kroppen.

Palmene langs veien og varmen, mens man kjører mot stranden. Det er det jeg skulle ønsket livet mitt bestod av de fleste dager.Haha vi kjøpte en mojito på stranden fra en av de som går rundt der. Kostet bare 5 euro, og en drink ved vannet er alltid digg. Trodde vi… Den smakte skikkelig vannet ut, i tillegg er jeg usikker på om det var noe alkohol i den i det hele tatt og er egentlig bare glad det ikke var noe annet rart oppi der. Det var billig da, men er nok ikke noe vi gjør igjen. 

Jeg virkelig elsker å reise bort. Når jeg er i andre land, eller andre byer, er jeg veldig flink til å komme meg ut. Jeg ønsker ikke å kaste bort dyrebare dager, som det gjerne er altfor få av, på å ligge inne å se på Netflix. Det kan jeg gjøre hjemme. Når jeg reiser bort vil jeg bruke tiden på å se ting, gjøre ting, komme meg ut, og det gjør jeg også. I tillegg føler jeg at jeg blir roligere på ferie, og det kan jeg ikke være alene om å føle? Man kommer bort fra det hverdagslige stresset og kan prioritere tiden på seg selv. Dagene blir så mye morsommere og bedre når det er sånn her, og spesielt synes jeg sommeren blir så mye bedre med en tur bort. 

Nå skal jeg straks gjøre meg klar for middag. I dag blir det italiensk, som er min favoritt, så det ser jeg skikkelig frem til! Jeg så at det har vært litt overskyet i Oslo i dag, i hvert fall på weather appen, men håper dere har hatt en nydelig fredag allikevel og at dere fortsetter å ha en kjempe bra kveld. Nå er det helg, så kanskje det blir en liten drink til middag… 

Vi snakkes!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg