Det er alltid utsolgt

Da jeg våknet i dag tidlig følte jeg meg bittelitt bedre enn i går. Det lover godt for nattevakten jeg skal ha i morgen. Hele dagen i dag, og hele dagen i morgen til å komme meg på, kan kanskje føre til en ikke så altfor verst vakt i morgen natt.

Processed with VSCO with c1 preset

Går for tiden rundt og ser litt smårusa ut, ettersom jeg ikke klarer å ha øynene åpne grunnet forkjølelsen.

Jeg hadde planlagt å ikke gjøre noe annet i dag, enn å fokusere på å bli frisk. Til min store glede begynte det til og med å regne, så dagen har vært ganske fin. Siden jeg nesten var alene hjemme i tillegg, fant jeg ut at jeg skulle sette på Harry Potter i stua. Alltid når jeg foreslår å se Harry Potter her hjemme, får jeg misfornøyde lyder tilbake. Jeg måtte derfor benytte anledningen nå som TVen var ledig, til å se på ting jeg aldri får gjort når det er folk hjemme. Broren min var hjemme da, men det var bare koselig, han ville faktisk se filmen med meg. Setter alltid pris på de gangene vi gjør noe, bare oss to.

Jeg leser den 5. boken i serien akkurat nå, så da tenkte jeg at det var gøy å se den femte filmen også. Jeg blir alltid like overrasket over hvor mye som ikke er tatt med. Ting jeg anser som viktig å ha med, har ofte blitt kuttet ut. De fleste sier at bøkene er bedre enn filmene, og jeg er helt enig. Det er skjer så mye mer i bøkene. Det er mer humor, og mange flere stories som går parallelt. Jeg forstår at det ikke passer seg å ha med alt i filmene, da de hadde blitt ekstremt rotete og vanskelig å følge med på, men jeg i hvert fall glad for at jeg leser bøkene ved siden av. Alle som bare har sett filmene, burde helt klart lese bøkene også. Det er nesten som to forskjellige historier. Processed with VSCO with c1 preset

Ca midt i filmen begynte det å tordne litt ute, og siden jeg blir ekstremt emosjonell når jeg er syk, felte jeg nesten en tåre fordi det var så perfekt. Sitte i stua under et teppe, overskyet og torden utenfor, Harry Potter på skjermen… I tillegg kunne jeg fortelle broren min som satt ved siden av meg, og som ikke har lest bøkene, alle de interessante faktaene (som kanskje ikke var så interessante for han) man får fra bøkene, men som ikke blir med i filmene. Om han faktisk ville høre dem eller ikke, vet jeg ikke. Han var i hvert fall høflig nok til å virke interessert, så da var jeg fornøyd. Det er ikke å anbefale å se de filmene med meg, om man ikke ønsker litt “behind the scenes” informasjon. Jeg er altfor engasjert til å kunne holde kjeft en hel film.

I sommer skal jeg til London, igjen, og akkurat som forrige gang jeg var der, er det utsolgt på harry potter tour. Jeg skjønner virkelig ikke hvordan det kan være utsolgt en måned i forveien! Det er kjempe trist, og noe jeg har såå innmari lyst til å gjøre igjen. Det er 4 år siden jeg var der sist, og jeg vet mye har endret seg siden da. Jeg vurderer å bare planlegge en tur i september, eller noe, og bestille allerede nå. Da får jeg kanskje tak i billetter billetter. Neste ledige er 13. august, altså om 2 måneder! Det er helt sinnsykt. 

Nå blir det snart tacosøndag, andre gang vi har hatt taco denne uken, gleder meg allerede. Ha en fortreffelig søndag videre!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg