Dette passer skikkelig dårlig akkurat nå

Dagen i går ikke helt som planlagt. Klokken elleve fant jeg og sykepleieren jeg fulgte ut at det beste var at jeg dro hjem. Jobbe på sykehus med mennesker som har nedsatt immunforsvar, og være syk samtidig, er ofte ikke en god kombinasjon. Siden jeg ikke hadde lyst til å stå ansvarlig for at noen ble mer syke enn de allerede var, skjønte jeg også at det lureste var og dra. Det var utrolig kjipt, for jeg hadde startet dagen skikkelig bra. Jeg hadde delt ut alle medisinene på egenhånd, og kjente at jeg begynte å få litt kontroll. Jeg var der i hvert fall halve dagen da, så noe klarte jeg å lære meg på den tiden. 

Jeg kom hjem rundt halv tolv, spiste noe mat, også sov jeg i 4 timer. Jeg hadde jo egentlig tenkt å blogge da jeg kom hjem fra jobb, men det orket jeg rett og slett ikke. Det eneste jeg gjorde var å ligge i sengen og spiste paracet så fort det hadde gått lang nok tid fra forrige. I tillegg synes jeg synd på meg selv, noe som absolutt ikke bringer noe positivt med seg, og er heller ikke det lureste en gjør når en er syk. Men sånn som jeg har det nå, vondt i bihuler, ører, hodet og hals, klarer jeg liksom ikke helt å la være

Ella hadde invitert til byfest vors på kvelden, og selv om jeg visste at jeg måtte ta det rolig og ikke kunne drikke, syntes jeg det var hyggelig å dra en tur allikevel. Så etter å ha slappet av, spist litt mat, og tatt enda to paracet, dro jeg til henne. Sjelden har det vært så gøy å være edru på fest. Stemningen var helt i taket da jeg kom, og det var muligens enda morsommere å være edru enn full. Jeg koste meg såå mye, og da paraceten funket skikkelig, var det ingenting som stod i veien for at jeg også kunne ha en god fest. Jeg hadde med meg saft, den jeg pleier å blande sprit ut i til vanlig, og kanskje jeg fikk litt placebo av å kjenne den smaken. Jeg følte meg i hvert fall som om jeg var brisen utover kvelden, uten å ha drukket en dråpe alkohol. 

Planen var å dra videre til byfesten, og få med oss “ABBA- the journey” konsert. Altså, ikke selveste ABBA, men en liten gruppe som synger sangene deres. Det var skikkelig god stemning. Vi møtte flere vi kjente der, og ble en liten gjeng som stod helt forrest ved scenen. Da de kjente sangene kom på, sang vi med. Det var ikke like kult med de sangene vi ikke kunne, men vi prøvde på vårt vis å synge med da og. Et og annet ord klarte vi i hvert fall å få med oss. Da “ABBA- the journey” hadde sunget i litt under en halvtime, og vi hadde stått der litt over en time, kjente jeg at jeg ble veldig sliten. Det ble plutselig veldig mye folk som dunket borti meg, og kroppen sa ifra at nå var det på tide å dra hjem. Det var litt kjipt å måtte dra så tidlig, men samtidig kjentes sengen ekstrem deilig ut da jeg kom hjem.

Det er virkelig så utrolig kjipt å bli syk denne helgen. Jeg har gledet meg til byfesten lenge, og selvfølgelig første dagen det er byfest, blir jeg dårlig. Det er vors igjen i kveld, men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre enda. Formen i dag er ikke noe bedre enn i går, føler meg egentlig litt dårligere. Jeg har utrolig lyst til å dra i kveld, og kanskje jeg gjør som i går. Det var veldig gøy selv om jeg var edru Hvis jeg blir veldig mye bedre til i kveld, kan det også hende jeg tar meg et par glass vin. Det får uansett bli en vurderingssak til senere i dag, for sånn som jeg føler meg akkurat nå, er det eneste jeg kan tenke på at jeg vil se på serier, ligge i senga, og spise noe digg som potetgull og dipp. Matlysten er ikke helt på plass, og frokosten i dag var paracet og cola… Håpet er uansett oppe, og jeg krysser fingrene for at jeg blir bedre til i kveld!

Flere som skal på byfesten i kveld?

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg