Første dagen i ny jobb

Første dag på jobb var helt fantastisk! Det er morsomt, for som student var jeg aldri spesielt interessert i å lese meg opp eller gå utenfor komfortsonen min. Jeg ville gjerne utføre det praktiske arbeidet, men så fort det kom prosedyrer jeg ikke kunne, trakk jeg meg tilbake. Da jeg fikk spørsmål om jeg ville prøve, sa jeg alltid at jeg ville se først hvordan det ble gjort. Det endte opp med at jeg ikke har prøvd ut alle prosedyrene som jeg skulle ønske jeg hadde gjort. Jeg leste meg heller aldri opp på noen ting før jeg begynte i noen av praksisene, og var sjeldent mer forberedt enn at jeg hadde gjort det absolutt mest nødvendige kvelden før. Ikke misforstå, jeg jobbet med eksamener og skolearbeid, men akkurat i praksisene syntes jeg det var vanskelig å jobbe med skole ved siden av. I dag har jeg derimot kommet hjem fra jobb, og ønsket å lære mer. Jeg ønsker å ta frem skolebøkene og lese på sykepleie til pasienter med lungesykdommer. Jeg satt til og med i forigårs og leste igjennom anatomien på lungene og hjertet, slik at jeg skulle være bedre forberedt. Det har jeg aldri gjort før, i hvert fall ikke bare fordi jeg ønsket.

Jeg tror nesten aldri jeg har vært så engasjert i noe før, som det jeg er nå, og det er en herlig følelse. Jeg gleder meg genuint til jobb i morgen, og til å utvikle meg som sykepleier på denne avdelingen. Det kan godt hende jeg kommer hjem i morgen og bare føler håpløsheten tar over. Det kan godt hende at jeg får lyst til å gråte og lurer på hvordan i all verden jeg skal klare det. Men akkurat nå, slik som jeg føler her jeg sitter og skriver, føler jeg meg så glad og full av håp. Ingenting kjennes umulig, og jeg føler at alt kommer til å ordne seg uansett. Så håper jeg bare jeg sitter igjen med den følelsen etter jobb i morgen også. Det er i allefall en helt fantastisk følelse akkurat nå, så jeg nyter den mens den er der. 

Nå skal jeg snart ta frem boken min om sykdommer, dette er virkelig så gøy!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg