Hva er TICC?

Hei!

Jeg bor på et området som kalles TICC. Det er vel egentlig ikke området som heter TICC, men den organisasjonen som holder til her. Området består av en resepsjon, restaurant, masse dobbeltrom (usikker på hvor mange), noen med bad og andre uten, kontorer, møterom og bandaer. Det er også felles do og dusj til de som er på rom uten bad (det er oss). En av de tingene jeg gruet meg mest til var felles do og dusj. Jeg tenkte at det kom til å bli et stort problem med så lite privatliv, og ?lange? avstander fra rom til bad. Nå som vi snart skal bytte rom til de som har bad, har så og si alle jeg har pratet med lyst til å bli der vi er. Det er noe med at det egentlig er ganske koselig å si ?lykke til i praksis? når vi møtes under tannpussen på morgenen, eller å si ?god natt? til 6 stykker før man legger seg på kvelden. Jeg kommer faktisk virkelig til å savne det.

TICC har ulike programmer for å hjelpe lokalbefolkningen. Noen av programmene er School health, elderly home, children under 5 og mental health. 11 programmer til sammen. Jeg har foreløpig vært i elderly home, school health, så har jeg bodd med en familie i village, og hatt kampanjeuke om tannhelse. Nå er jeg i children under 5. Vi hadde første dagen der i dag, og skal være i det programmet de neste to ukene. Det er utrolig spennende og givende å være her og se hvordan kulturen er. Vi kommer tett på lokalbefolkningen, spesielt den uka vi bodde i village med en familie. Jeg ser fram til de neste ukene og alt det spennende vi får lære.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg